Ce reprezinta inscrisurile de pe anvelope?

adaugat de NinaAr cu 4 ani in urma
Ce reprezintă înscrisurile de pe anvelope?







1. Reprezintă lățimea în mm. a anvelopei, în cazul de față 205 mm.

2. Reprezintă raportul dintre înălțimea și lățimea anvelopei. În cazul de față înălțimea anvelopei este egală cu 65% din lățimea ei. Cu cât mai mare această valoare, cu atât anvelopa va fi mai înaltă.

3. "R" înseamnă că este o anvelopă cu construcție radială. Este cel mai răspândit mod de construcție și nu am să intru in alte detalii. Ar mai putea fi "D", de la construcție diagonală, dar deja nu se mai fabrică asemenea anvelope.

4. Reprezintă diametrul anvelopei (măsurat in inch, un inch = 2,54 cm.). Jantele pe care trebuie montate anvelopele trebuie să aibă exact același diametru. In cazul de față este 15.

5. Reprezintă greutatea maximă admisă pe puntea pe care se va monta anvelopa (în cazul de față 670 Kg). Niciodată să nu montați anvelope a căror limită este inferioară celei înscrise in cartea tehnică a mașinii. Vedeți mai jos tabelul greutăților in funcție de ceea ce scrie pe anvelopă. Consultați tabelul de mai jos:







6. Indică viteza maximă cu care puteți rula cu această anvelopă (în cazul de față 210 km/h). Aveți în vedere acest lucru când cumpărați anvelopa, astfel încât să nu vă treziți că la 160-170 km/h vă explodează. Consultați tabelul de mai jos:





Unul dintre cele mai importante detalii ale unei anvelope este data fabricației. Asta pentru că după cum probabil știți, cauciucul îmbătrânește în timp. Nu vă duceți după "fentă" când o anvelopă arată bine și mai are "floare". NU cumpărați anvelope mai vechi de 3 ani dacă sunt second-hand sau mai vechi decât anul în curs în cazul anvelopelor noi. Căutați acest DOT (foto sus), mai precis ultimele 4 cifre ale lui, care nu reprezintă altceva decât:





7. Săptămâna în care a fost fabricată (în cazul de față săptămâna a 51-a)

8. Anul fabricației (în cazul de față anul 2007).









Dacă sunt numai 3 cifre, înseamnă că acea anvelopă a fost fabricată înainte de anul 2000, când nu se treceau decât 2 cifre ale săptămânii și o cifră a anului.



Sursa: importpieseauto.ro
adaugat de gabigabi43 cu 4 ani in urma
:blink:.....recunosc,mi-ai luat o piatra de pe inima....
adaugat de nicknistor cu 4 ani in urma
ma e bine de stiut,multam fain..chiar trebuie sa-mi schimb cauciucurile...ms
adaugat de NinaAr cu 4 ani in urma
Gabi, sa inteleg ca imi pierd timpul deschizand astfel de topicuri?



Dar totusi voi continua:



Trecerea la anvelopele de iarna




Odata cu scaderea temperaturii din atmosfera la mai putin de sapte grade Celsius, specialistii recomanda ca autovehiculul sa fie echipat cu anvelope specifice sezonului rece.



Cauciucurile de vara isi pierd eficacitatea din cauza ca se intaresc la temperaturi joase, in timp ce anvelopele de iarna raman mai flexibile si sunt dotate cu lamele multiple pentru o mai buna aderenta.



Producatorii avertizeaza ca utilizarea unor anvelope nepotrivite pe timp de iarna poate avea consecinte grave. Fara cauciucuri adecvate riscati derapaje necontrolate, stabilitate redusa si eficienta scazuta la franare.



Profilul anvelopelor destinate sezonului rece este mai accentuat, santurile sunt stramte si segmentate din loc in loc, iar materialul este mai moale, motiv pentru care acestea nu se pot folosi vara deoarece se uzeaza extrem de rapid. Exista insa si variante de cauciucuri destinate pentru toate anotimpurile.



Pentru o manevrabilitate optima asigurati-va ca toate cele patru anvelope sunt identice. Combinarea lor influenteaza stabilitatea autovehiculului si conduce la uzura inegala a cauciucului.



Textura anvelopei de iarna



Pe langa diferentele de material dintre cele doua tipuri de anvelope, cele de iarna au un model specific incrustat. Canalurile mici se intersecteaza cu altele mai mari, avand ca efect impingerea in exterior a zapezii, sau a apei.



Atentie! Iarna, verificarea presiunii in anvelope este esentiala! La fiecare scadere de temperatura, cu cinci grade Celsius, cauciucul pierde aproape 500g de aer.

Specialistii recomanda inlocuirea anvelopelor daca profilul acestora este mai mic de 3,5 mm adancime.



(Sursa: europafm.ro)
adaugat de trident04 cu 4 ani in urma
Jan 1st 1970, 00:00:00


Sa inteleg ca imi pierd timpul deschizand astfel de topicuri?




Si daca-ti spunem ca ne-am luat notite :) ?



oricum ne uitam ca dobitocii la ce scrie pe cauciucuri.



Eu stiam ca am de cumparat anumite dimenisuni si ma bazam pe ce-mi spune ala ca-s de iarna sau de vara.
adaugat de tina21 cu 4 ani in urma
Maine le dau clasa baietilor la munca cu ce stiu, abia astept sa rad de ei :D
adaugat de punjatina cu 4 ani in urma
Jan 1st 1970, 00:00:00


Si daca-ti spunem ca ne-am luat notite :) ?



oricum ne uitam ca dobitocii la ce scrie pe cauciucuri.



Eu stiam ca am de cumparat anumite dimenisuni si ma bazam pe ce-mi spune ala ca-s de iarna sau de vara.


tridentule... nu esti singurul :D .... vreau sa iti spun ca anul trecut am mers toata iarna cu cauciucuri de vara (la jenti de R18 ) :D .. si culmea erau si cauciucuri sport de la dunlop :D

adaugat de NinaAr cu 4 ani in urma
Mie cel mai interesant mi s-a parut cand mi-a spus/explicat, baiatul de la vulcanizare ca o anvelopa nu se pune asa oricum, ea are un sens de rotatie care trebuie respectat, si chiar apare o sageata pe lateralul cauciucului. Voi cu siguranta stiati asta, eu mai am de invatat asa din mers cate una alta. :D
adaugat de trident04 cu 4 ani in urma
Voi cu siguranta stiati asta, eu mai am de invatat asa din mers cate una alta.




Stim pe dracu..

Credeai ca am glumit cand am spus ca luam notite :)
adaugat de NinaAr cu 4 ani in urma
Atunci pot continua cu astfel de tutoriale?





Intretinerea cauciucurilor si jantelor



Neglijate, neintretinute sau nefolosite, cauciucurile se usuca in profunzime, se decoloreaza si eventual se crapa si se taie/se foarfeca. Degradarea prin imbatranire este o problema care ii costa milioane de dolari pe proprietarii autobuzelor, autoutilitarelor, tirurilor si, de asemenea, ai automobilelor clasice care sunt parcate/stationate pentru perioade mai lungi de timp.



Factorul major care conduce la degradarea pneurilor sau a altor materiale sintetice precum si a ornamentelor din cauciuc este ozonul, un gaz fara miros, component al aerului pe care il respiram. Cand acesta este combinat cu razele ultraviolete ale soarelui se produce o reactie de oxidare care ataca polimerii si cauciucul.



Pentru a proteja cauciucul impotriva ozonului si a ultravioletelor, o molecula stabilizatoare, numita si "agent de absortie", este amestecata in polimerul pneului. Agentii de absortie actioneaza capturand si absorbind radiatiile ultraviolete, convertindu-le in caldura si disipand-o nedistructiv. Toti fabricantii de cauciucuri folosesc acelasi agent de absorbtie : negrul de fum. Iata de ce toate cauciucurile sunt negre.



Acesti agenti de absorbtie sunt consumabili in sensul ca se transforma in acest proces de convertire a ultravioletelor in caldura. Pe masura ce negrul de fum isi pierde abilitatea de protectie/conversie, el isi transforma culoarea in gri. Acesta este unul dintre motivele pentru care culoarea neagra a cauciucurilor se modifica albindu-se odata cu imbatranirea.



Pentru a le proteja si mai bine impotriva actiunii ozonului, fabricantii de cauciucuri adauga un compus de ceara in formula lor. Pneurile isi modifica forma elastica in timpul rularii, determinand migratia moleculelor de ceara catre suprafata. Acestea formeaza o bariera protectoare intre aer ( ozon si oxigen ) si polimerul pneurilor. In limbajul de specialitate acest proces poarta numele de "blooming".



Cand cauciucurile sunt parcate/nerulate pentru o lunga perioada, procesul de "blooming" nu se petrece si ozonul isi incepe atacul asupra polimerului. Printr-o actiune concertata a ultravioletelor si a ozonului, degradarea este accelerata, rezultand uscarea, decolorarea si craparea cauciucului.



Cel mai bun produs pe care il cunoastem si care reuseste sa intarzie aparitia deteriorarilor produse de ozon si ultraviolete este # 33 Magic Dressing. Un tratament corespunzator cu # 33 Magic Dressing face ca pneurile sa capete un aspect deosebit de frumos si le protejeaza ca un adevarat ecran impotriva soarelui.







Ingrijirea corespunzatoare a cauciucurilor



Curatati cauciucurile cand va spalati masina ! Multe persoane pun straturi succesive de dressing fara sa spele pneul, astfel incat in timp negrul original al cauciucului sufera o decolorare in galben si maroniu. Pentru o spalare-curatare corespunzatoare a pneurilor, trebuie sa folositi un detergent special proiectat pentru acest scop. Sampoanele auto sunt prea blande pentru a patrunde in interiorul porilor si pentru a scoate murdaria din profunzime. Produse ca # 713 Special Cleaner, # 51 Red Hot, Super A-Z, Ruota Legga sunt excelente pentru o curatare in adancime fara a provoca albirea cauciucului. Inalbitorii sunt folositi in multi detergenti pentru pneuri si au rolul de a curata si infrumuseta partile din cauciuc de culoare alba, dar ei pot cauza cauciucului negru un aspect de imbatranit, de tocit si, de asemenea, pot pata jantele din aliaj.



Dupa ce v-ati spalat corespunzator cauciucurile, puteti sa aplicati un dressing pentru a accentua aspectul pneurilor masinii voastre. Industria de produse de ingrijire a automobilului va ofera doua grupe de dressing-uri din care puteti alege:



1. Cel mai vechi si mai familiar grup este cel al uleiurilor bazate pe emulsii siliconate. Aceste dressing-uri produc cea mai mare stralucire dar au Ť dezavantajul ť de a creea, intr-o oarecare masura, suprafetei cauciucului un aspect uleios. # 33 Magic Dressing este un astfel de produs. El ofera o stralucire neegalata de nici un alt produs.



2. Un grup de dressing-uri nou aparut este cel al produselor bazate pe apa. Aceste dressing-uri produc cu deosebire o stralucire de satin sau o finisare cu aspect natural, dar este necesar ca acestea sa se usuce complet pentru a minimiza atractia prafului. Multe dressing-uri bazate pe apa contin de asemenea compusi de ecranare a ultravioletelor, adaugandu-se agentilor de absorbtie a ultravioletelor proprii cauciucului. # 63 Dress-It, # 62 Universal Dressing si # 67 sunt trei dintre produsele bazate pe apa si care contin puternici.







Ingrijirea corespunzatoare a jantelor


Jantele moderne pot infrumuseta in mod radical aspectul masinii dumneavoastra si pot creste performantele acesteia, dar ele sunt de asemenea si o adevarata provocare din punct de vedere al ingrijirii lor. Particulele supraincalzite care se desprind din placutele de frana bombardeaza in mod constant janta si ard sau topesc finisarea de suprafata a acesteia. Urmele acestor particule lasate pe janta sunt semnele unui fenomen cunoscut sub numele de Ť coroziune galvanica ť care poate, eventual, distruge intreg finisajul rotii.



Din pacate, nici detergentii auto si nici curatatorii casnici nu sunt indeajuns de puternici sa rupa legatura dintre particulele provenite din placutele de frana si suprafata jantei. Pentru o curatare autentica a jantelor, industria produselor de ingrijire a masinilor a dezvoltat doua grupuri de detergenti:



1. Primul grup este cel de curatatori pe baza de acid. Acestia sunt folositi pe scara larga de catre operatorii in detailing, dealerii auto si spalatoriile auto, care doresc sa curete jantele in cel mai scurt timp posibil si cu cel mai mic efort. Curatatorii pe baza de acid sunt in general solutii de 2-3 % acid oxilic, fosforic si/sau hidroclorhidric. Cei mai multi curatatori care se gasesc sub forma de spray sunt din aceasta categorie. Cu toate ca acesti curatatori au inregistrat un mare succes comercial, ei prezinta pericolul real de a lasa suprafata Ť gravata ť daca sunt lasati sa se usuce pe janta. De asemenea, trebuie sa se evite folosirea unor astfel de detergenti pe rotile care prezinta ciupituri, crapaturi sau zgarieturi in lac ori in suprafata. Acidul va migra in orice fisura si va accentua procesul de exfoliere si de incretire a lacului.



2. Cel de-al doilea grup de detergenti include, de regula, curatatori non-acid sau liberi-de-acizi. Acestia sunt solutii de solventi alcalini, de obicei glycol ethilenic cu un agent de diluare. Aceste solutii se insinueaza pe sub murdarie si particulele din placutele de frana, indepartandu-le de pe suprafata. De obicei curatatorii non-acid, necesita o frecare pe suprafata (cu o perie sau un burete) dar sunt mai siguri decat ceilalti pentru finisarile jantelor.



Odata ce ati ales curatatorul corespunzator, va prezentam cateva sfaturi pentru a face curatarea mai usoara:



1. Curatati jantele inainte de a spala restul automobilului. In acest fel, panourile caroseriei care au fost deja spalate vor fi ferite de improscaturile cu detergent, mizerii si praf de frana.



2. Nu curatati roti care sunt inca fierbinti de pe drum.



3. Curatati cate o roata o data, respectand instructiunile de folosire de pe ambalajul detergentului.







Trucuri profesionale in tratamentul pneurilor



1. Utilizati un burete sau un tampon special pentru curatarea cauciucurilor (nu folositi acest burete pentru a spala vopseaua masinii).



2. Dupa spalare, lasati cauciucurile sa se usuce complet inainte de a aplica orice dressing.



3. Permiteti dressing-ului sa penetreze si sa fie absorbit de cauciucuri inainte de a sterge orice reziduu de lichid. Este necesar sa asteptati cel putin 30 de minute, perioada optima fiind de 60 de minute sau daca este posibil chiar mai mult.



4. Stergeti imediat excesul de dressing de pe jante sau de pe vopseaua caroseriei.



(Sursa: daciaclub.ro)

Nu poti adauga o replica la acest subiect decat daca ai un cont pe Placere.ro

Logheaza-te Inscrie-te acum